Takže rozhodol som sa Vám prostredníctvom tohto blogu povedať nejaké to slovo o mojom aute. Majiteľom som sa stal 3.6.2011. Mojim cieľom pri kúpe auta bolo nájsť si auto tak trochu na zábavu a na pôžitok z jazdy. Moje bývalé auto bola krásna leštenka vo výbave individuál, no zistil som časom ,že to nie je auto pre mňa. Keď som sa chcel na aute hoci len šmyknúť alebo nebodaj isť rýchlo do zákrut, celý čas som rozmýšľal, čo by sa stalo keby to nebodaj niekde šuchnem alebo poškrabem lak atd. , proste nebolo to to pravé orechové. Takže padla voľba na auto v ktorom nebudem musieť riešiť takúto dilemu, a bude orientovane skorej na technicky stav ako na vzhľad. Chvíľu som hľadal po inzerátoch no nič nezodpovedalo mojim predstavám, tak som náhodné skúsil napišať nemenovanému členovi BMWKLUBU.sk, čí by bol ochotný teoreticky predať svoje auto. On bol v tej dobe začínajúci drifter, takže som vedel, že auto bude mat v sebe nejaké tie vychytávky. Keďže súhlasil, tak sme ho boli pozrieť.

Auto vzhľadovo vyzeralo nie veľmi dobre, bolo treba dopasovať predok, chýbala nejaká ta líštička, vzadu bolo treba vytiahnuť preliačenú karosériu atd., ale ako som písal priority boli iné. Auto bolo znížené na strunách AC Schnitzer, malo samosvorný diferenciál, M-Paket, Shortshift, LPG( čo bola v dobe rastúcej ceny benzínu skoro podmienka),prevod na volantovej tyči (ktorý som si v momente zamiloval), vtedy ešte polokeramicku spojku + nejakú tu elektroniku navyše keďže bývalý majiteľ je elektrikár, a nemohol si odpustiť nejaké tie tlačítka navyše a rôzne vychytávky. Tak sme sa išli odviezť a hneď som zistil, že to je auto pre mňa. Da sa povedať, že to čo som hľadal tak som aj našiel. Po menšej debate s bratom, bolo jasne, že idem po neho a tak som sa stal majiteľom môjho auta ktoré nedávno oslávilo so mnou 3 rok.

Prvých pár dní som dopasovával predok, a užíval si jazdu, no došla prvá zima a rozhodol som sa predať AC Schnitzer pružiny keďže sa mi zníženie 60mm/60mm zdalo na extrémne a tak som chvíľu pobudol na sériových pružinách. Po zime padla voľba na podvozok TA-Technix, pri svojej cene bol jasná voľba. Potom mi nejak, začal chýbať zvukový prejav auta tak som kúpil koncový tlmič Remus DTM, ktorý mal veľmi pekný zvuk vo vysokých otáčkach no v nízkych bol dosť dunivý, vydával veľmi hlboké tóny a hlavne bol ťažký, čo neskôr viedlo k jeho predaju. Inak sa nič až tak záväzné za ten jeden rok od kúpy nedialo.

A potom došiel ten osudový deň, keď ma kontaktoval istý kamarát, či nejdem s nim vyskúšať autoslalom. Vtedy sa podujatie konalo na Driving Academy hneď vedľa Slovakia ringu, a tak som si povedal že prečo nie aspoň budem mat novu skúsenosť. Tato disciplína si získala natoľko moje sympatie, že som sa rozhodol cele ďalšie orientovanie auta smerovať pravé na tento typ závodu.

A tak časom prebiehali úpravy ako ľahšie kolesa, konkrétne BBS RK (8Jx17 ET35 – váha 7,8kg), širší stabilizátor, širšie pneumatiky ( povodne 225/45r17 vpredu vzadu na 245/40r17 vpredu vzadu), rozperná tyč, vyladená geometria, prvý upgrade podvozku na Koni SPORT tlmiče tuhostne nastaviteľné s H/R strunami. Tieto úpravy pomohli výrazné zlepšiť čas na trati no stále to nebolo ono, gumy boli celkom zjazdene a hlavne mali tvrdšiu zmes, brzdy boli slabé, v sedačke som sa šmýkal zo strany na stranu a silentbloky praskali. Podvozok Koni bol výrazný krok vpred oproti TA-Technixu no stále sa mi zdal príliž mäkký. Tieto nedostatky boli také zhrnutie po prvej sezóne autoslalomu. Problémy sa plánovali riešiť no na zimné obdobie sme sa troška pozreli pod kapotu, keďže výkonu neni nikdy dosť. Po par týždňoch strávených v mínusových teplotách v garáži, auto dostalo sanie s väčším priemerom, ladene výfukové zvody, väčšiu škrtiacu klapku a odstránila sa klíma a visco vrtuľa.
Po týchto úpravách auto troska ožilo, lepšie reagovalo na plyn a začalo mať ostrý bublotavý zvuk. No keďže na slalome je každá váha dole obrovské plus prestal sa mi ľúbiť koncový tlmič Remus keďže vážil toľko čo polka zemegule :D, a tak aj keď mi to bolo troska ľúto lebo mal fakt pekný zvuk, išiel preč a došli narad 2x cherry bomb rezonatory, ktoré boli podstatne ľahšie a z pohľadu zvukovej stránky spĺňajú všetko čo od výfuku čakám. Keďže sa blížila ďalšia sezóna vrátil som sa k pôvodným nedostatkom, ktoré som zistil koncom predchádzajúceho roka a tak časom došli narad ďalšie investície ako škrupinová sedačka vodiča aj spolujazdca, 300mm predne kotúče s platničkami EBC Red Stuff, nové predne gumy, Polyuretánové silentbloky STRONGFLEX kompletne vpredu aj vzadu, a hlavne podvozok BC Racing BR-RA. Po týchto úpravách bolo auto ďaleko stabilnejšie a hlavne prechod na BC Racing bol obrovsky krok vpred. Podvozok je teraz veľmi stabilný a hlavne nastavenia tuhosti boli užastné. Od mäkkého nastavenia ideálneho do mesta po úplné tvrdé na víkendové závodenie, proste tento podvozok ponúkal užastné možnosti a posunul auto o ďalší level dopredu. Síce to nebolo na bednu keďže konkurencia v podobe Hondy S2000 turbo, Mitsubishi Lancer EVO a Lotus Exige boli auta inej kategórie ale podarilo sa mi dosiahnuť 4. miesto na autoslalome Driving Academy a pravidelne som bol najrýchlejšie BMW na závodoch, takže určíte to bol veľký krok dopredu čo sa tyká auta ale určíte aj mňa keďže som nadobudol množstvo skúsenosti, ktoré sa v bežnej premávke nedajú získať. A hlavne keď si porovnám že na tej istej trati som jazdil aj na podvozkoch TA-Technix, Koni a BC Racing, tak zlepšenie čašu z TA-Tecnix na BC Racing o 12sekund hovorí za všetko. No to mi stále nestačilo :D, tak planý na ďalšiu boli jasne, doniesť domov pohár.

Cez zimu išlo auto opäť do garáže a keďže motor začal žrať olej a to celkom výrazné. Keďže bývalý majiteľ na ňom odjazdil dve sezóny driftu a ja 3 sezóny autoslalomu bolo jasne, že tlaky už budú preč a tak GO motora bola viac menej nevyhnutná. No keď už sa mal motor rozoberať prečo ho troška nevylepšiť ? A tak sa do motora dali druhé piesty, ktoré zvýšia kompresný pomer z 10,2:1 na 11,2:1, ostrejšia vačka z BMW E46 330i a pribudol ešte odľahčený jednohmotny zotrvačník ktorý vážil 6,5kg ( sériový dvojhmotný má 12kg). A tu prichádza veľká sranda ako motor dostať z auta keďže nebola k dispozícii „žirafa“ museli sme improvizovať.

Po dlhých dňoch, týždňoch, bol motor konečne vonku aj s prevodovkou, a po fáze čistenia motoru od oleja( ktorý bol asi všade :D), bola hlava poslaná na kompletnú GO, a potom s blokom putovala do Malaciek na prekrúžkovanie a opätovné zlozenie. A tak motor bol v kufri druhého auta a čakal na namontovanie, no ako ho tam dostať? Opäť bolo treba improvizovať a nakoniec sme ho tam dali v rukách keďže „žirafa“ nebola k zohnaniu a už sa nám nechcelo čakať, keďže sa blížil 3. Západoslovenský BMW zraz a nechceli sme na tejto udalosti chýbať.Bolo to veľa driny, ťažkej roboty a odpracovaných večerov v garáži ale bol tam. Auto bolo pomaly doskladane a po 3 mesiacoch opäť posadené na zem.

Písal sa mesiac Apríl a tu prišiel ďalší malý problém, keďže letné disky BBS som predal, lebo šírka 8J sa mi zdala primalá na 245 gumu, bolo treba zohnať nové disky a dve nove gumy keďže minuloročné skončili po sezóne v koši :D. Rozhodol som sa pre disky AC Schnitzer Type III 17x8,5J ET42 a k nim dokúpil dve nove gumy takže aktuálny setup je Kumho Ecsta XS KU36 245/40R17 vpredu aj vzadu. Auto sme s bratom postupne zabehli a prichystali na očakávaný BMW zraz, ktorý mal byť krst ohňom, či všetky tie hodiny a peniaze stáli za to. A tu došla prijemná odmena za tie hodiny strávené v garáži v podobe 2 pohárov za prvé a druhé miesto v Autoslalome. Takže bolo to krásne otvorenie letnej sezóny a dá sa povedať, že cieľ ktorý sme si s bratom dali nakonci roka 2013 sa splnil na prvom podujatí. Plány na túto sezónu su jasné => jazdiť, jazdiť a jazdiť !

Aktuálny setup:

M-Paket komplet

LPG

PODVOZOK:

Z3M skratene radenie

AC Schnitzer Type III 17x8,5J ET42 - 9.2 kg

Kumho Ecsta XS KU36 245/40R17 vpredu aj vzadu.

BC Racing BR-RA na BMW E36 (tuhost pružín 10kg / 10kg)

M3 stabilizátor vpredu

Rozpera

STRONGFLEX polyuretánové silentbloky pre bmw e36

Prevod na volantovej tyči - plny rajd na cca 1,1 obratkby

300mm kotúče vpredu (286mm seria)

EBC RED Stuff platničky

Škrupinová sedačka SANDTLER DAKAR

Športový volant

MOTOR:

Ladené Zvody HIOP

2x Cherry Bomb rezonátory ako koncový tlmič

M50 sanie

Vacšia skrtiaca klapka (69mm oproti 62mm)

240°sacia vacka ( povodna 220°)

Piesty s väčšou kompresiou (10.2 => 11.2)

Jednohmotný zotrvačník ( 6,5kg)

ASC odstranené

Odstránená Visco vrtuľa

Odstránená klíma

športový filter