Vôla v riadení je veľmi nepríjemná záležitosť, ktorá sa u starších vozidiel vyskytuje relatívne bežne. Mnoho majiteľov BMW E36 a E46 ju veľmi dobre pozná. Niektorí ako ja osobne prešli štandardným checklistom a na svojom baworáku na odstránenie tejto vôle vymenili nasledovné:

·         vonkajšie čapy riadenia alebo vnútorné čapy riadenia - najbežnejšia príčina je, že niektorí pri servise menia iba vonkajší čap, odporúčam rozhodne meniť kompletné tyčky riadenia

·         ramená - áno aj vybúchaný čap na ramene (hlavne vonkajší) môže mať na svedomí vôlu v riadení

·         riadenie samotné - malá pravdepodobnosť

·         gumová spojka na riadiacej tyči alebo alebo steering guibo či steering coupler po anglicky

Na posledného menovaného si posvietime

Ako vyzerá guma origo po 20 rokoch

Z vonkajšieho pohľadu na nej nie je vidieť žiadne poškodenie alebo tzv. zvetranú gumu. Keď zoberieme do úvahy umiestnenie tejto súčiastky, jej diagnostika je pomerne náročná. Dva hliníkové kúsky sú k sebe pripevnené pomocou nitov. Tieto nity je potrebné pri inštalácií STRONGFLEX spojky riadenia odvŕtať.

Upgradnutý kus za STROGFLEX

Po odvrtání nitov je inštalácia STRONGFLEXU  veľmi jednoduchá, všetok montážny materiál je súčasťou balenia. Dávam do pozornosti, že STRONGFLEX pri tomto kuse rovno skočil po žltej variante, teda 90 Sha tvrdom polyuretáne. Mäkkšia verzia nie je dostupná, pravdepodobne preto, že by poskytovala podobnú pružnosť ako nový gumený kus. Spojka riadenia na BMW E36 je na predaj aj u nás na www.silentbloky.sk

Aký je v tom vlastne rozdiel??

Ako sa hovorí, niekedy je lepšie jeden kráť vidieť (na youtube) ako sto krát počuť (alebo prečítať na blogu). Rozdiel medzi nimi najkrajšie zachytáva nasledujúce video:

 

O spätnej väzbe spoza volantu už čoskoro (keď bude hotový motor :) ). Vidíme sa pri ďalšom článku